Daň za pobyt v online svete
Hovorí sa že raz vidieť je lepšie ako sto krát počuť. No niekedy je lepšie keď nič nevidíme a nič nepočujeme, ako keby sa nás to ani netýkalo. A to je presne prípad internetu. Lepšie povedané niekedy je vážne lepšie ak o nás vie čo najmenej. Nie každý je totiž nadšený ak si hocikto cudzí vie len na základe jeho mailovej adresy zistiť napríklad odkiaľ pochádza či nebodaj dátum narodenia. A práve preto by ste mali dobre zvážiť či a komu svoj osobný email poskytujete.
Síce sa to nezdá ale ale sami musíte uznať, že tak ako všetky historky začínajú slovami „skočíme večer na jedno?“. Tak pri takej banalite ale sa to na prvý pohľad môže zdať to platí o to viac. Zamýšľali ste sa teraz v poslednej dobe nad tým prečo práve vám chodia na mail práve tie a tie reklamy? No je to presne o tom. Celá vaša online aktivita je dôsledne sledovaná a jediné čo s tým narobíte je že si môžete vybrať do akej miery im to dovolíte. Predstavte si že niekoľko krát do týždňa navštívite stránky s kozmetikou. Niežeby sa jednalo o tú samú stránku. Ale len tak všeobecne. Niet sa potom čomu diviť ak vám začne vo väčšom množstve chodiť reklama na kozmetické produkty od výmyslu sveta. Všetky tieto cielené reklamy sú pre vás dostupné na základe informácií ktoré o vás nazbieral váš internetový prehliadač. Je síce pravda že môžete požiadať stránky o to aby vás nesledovali. Ale to je asi tak všetko čo s tým viete urobiť.
Pretože sledovanie stránok v súkromnom režime je dosť nepraktické a povedzme si na rovinu kto by to robil ak nemusí. Istotne aj vy patríte k ľudom ktorý takéto reklamy hodia ihneď do koša a viac sa nimi nezaoberáte. Žijeme v dobe kedy je súkromie a vlastný názor iba mýtus ktorým nás deň čo deň kŕmia rôzne nadnárodné organizácie ako aj naši milovaný politici a tak sa nieť čomu diviť ak vám od neznámej firmy príde email s blahoželaním k narodeninám a špeciálnou zľavou len pre vás. Je čas konečne si to uznať že daň za život online nie je taká nízka ako sa nám snažili roky nahovárať.