Zmenou k lepšiemu životnému štýlu

Náš životný štýl nás ovplyvňuje do takej miery, že si to ani neuvedomujeme. Každý deň sa náhlime do práce, v práci nás tiež niekto „naháňa“ a keď sa vrátime domov, tak tiež nemáme pokoj. Takýto spôsob života teda fakt nezapadá do zdravého životného štýlu.

Tu je pár motivačných informácií ako by sa náš život zmenil keby sme upravili svoje zvyky:
‐          začali by sme inak myslieť, cítili by sme sa oveľa lepšie
‐          naše sebavedomie by oveľa vzrástlo
‐          posilnili by sme naše srdce
‐          zvládli by sme toho urobiť viac za rovnaký čas

Veľa z nás ale nemôže upraviť svoj denný režim natoľko, aby sme sa mohli venovať aj iným veciam. Avšak keby sme ich aspoň trochu upravili, získali by sme čas na maličkostiach.

Tu je pár typov ako na to:
‐          Pri zobúdzaní hneď vstať z postele a ponaťahovať sa. Tým že si natiahneme svaly, si naše telo bude myslieť, že sme „dominantnejší“ a tým bude aj naše sebavedomie väčšie.
‐          Nekarhať sa za maličkosti. Napríklad, že ste zabudli niečo kúpiť. Skrátka si povedzte ok, idem znova alebo to kúpim zajtra.
‐          Zbytočne sa nestresovať. Pokiaľ v práci niečo nestíhate alebo na vás niekto tlačí, skrátka na to nemyslite, nalaďte sa pozitívne a myslite na to, že to stíhate s prehľadom. Keď je tak nastavená myseľ, odzrkadlí sa to aj na činoch.
‐          Odreagujte sa. nemusí to znamenať ísť sa zabaviť do klubu. Môžete si pri ceste domov zaspievať svoju obľúbenú pieseň alebo sa venujte vašej obľúbenej činnosti. Keď sa uvoľníte, hneď sa budete cítiť lepšie
Pokiaľ nie sme spokojní s našim životným štýlom, je tu mnoho spôsobov ako ho zmeniť.

Treba sa len rozhliadnuť okolo seba a vidieť veci, ktoré sme pred tým nevideli. Možno by sme si išli radi zacvičiť na workoutové ihrisko neďaleko nášho domova, ale bojíme sa, že budeme odcudzovaní alebo na smiech. Tak to určite nie je. Treba sa premôcť a ísť tam aj na úkor tohto pocitu a už po tretej alebo štvrtej návšteve tam budete chodiť s radosťou a nebudete si pripadať na smiech. Treba len začať a väčšina už príde sama.
 

Druh životného štýlu

Druh životného štýlu je v našich životoch veľmi dôležitý. Má vplyv na to ako sa ráno zobúdzame, ovplyvňuje to ako konáme a tým utvára náš život. Všeobecne platí, že ľudia, ktorí žijú viac aktívny život, ktorí športujú, sú šťastnejší a ich zdravotný stav je oveľa lepší ako u tých, ktorí len sedia alebo sa veľmi nehýbu.
 
Športovaním zlepšujeme svoju fyzickú výkonnosť, vytrvalosť, koordináciu svalov a v neposlednom rade aj naše myslenie. Cítime sa celkovo fit a sme pozitívne naladený. Taktiež posilňuje srdce, zlepšuje dýchanie a do tela uvoľňuje prospešné hormóny. Existuje mnoho druhov športov. Niektoré môžeme vykonávať celoročne, iné zase len sezónne. Niektoré vyžadujú určité doplnky, na iné zase nepotrebujeme nič dokupovať.
 
Vybrať si môžete naozaj zo širokej škály športov. Napríklad plávanie zlepší dýchanie, posilní srdce a posilňujete celé telo. Pri behu sa zlepšuje vaša výdrž a taktiež posilňujete vôľu pretože aj keď ste v momente, že už veľmi nevládzete, stále sa snažíte ísť ďalej a ďalej. Pri cyklistike zase dostávajú zabrať najmä nohy a čiastočne sa posilňuje aj brucho.

Rovnako sa posilňuje aj výdrž a srdce ale takýto efekt je pri každom športe. A možno by vás ani nenapadlo ako môže byť skákanie cez švihadlo efektívnym. Práve táto aktivita patrí medzi vrhol v spaľovaní kalórií.
 
Všetky takéto športy zapadajú medzi kardio cvičenia. To znamená, že sú zamerané najmä na spaľovanie tukov a chudnutie. Preto ak máte nadváhu alebo sa vám nepáči množstvo tuku na vašom tele, sú tieto aktivity práve pre vás. Samozrejme len šport nestačí.

Dôležitá je aj zdravá strava. Tá tvorí až 60% z celkového úspechu. Preto ak máte jasne definovaný cieľ, treba sa ho držať a nenechať sa vyviesť žiadnou maličkosťou. Začiatok býva vo všetkom ťažký ale keď zotrváte, odmena bude stáť za to.

Zdravá strava na prvom mieste

Životný štýl každého z nás je rôzny. Niekto si žije pohodový život bez problémov, o všetko má postarané a o nič sa netrápi pretože to zaňho robia druhý. Na druhej strane niekto zase žije náročný život, čo sa týka financií aj rodinnej situácie.
 
Rovnako rôzne to je aj v prípade stravovania. Tu je viacero rôznych skupín a to:
a)      zástancovia zdravého životného štýlu– táto skupina ľudí sa drží zásad zdravého stravovania. To znamená, že ich jedálniček tvoria zdravé potraviny, v prvom rade zelenina a ovocie, z mäsa je to prevažne kuracina a doplnené o zdravé tuky a oleje, čo môžu byť ryby a rôzne druhy orechov.

b)      ľudia, ktorým je jedno čo zjedia– takýto ľudia nemajú problém zjesť čokoľvek či to je zdravé alebo nie. Takto nad tým nerozmýšľajú a skôr si potraviny vyberajú podľa toho čo im chutí. Väčšinou sú priemernej alebo mierne obéznej postavy.

c)       ľudia, ktorý sa doslova prežierajú– táto skupina ľudí sa vyznačuje svojou obezitou a to už na prvý pohľad.  Jedia často, vo veľkých dávkach a najmä nezdravé suroviny. Môžu to byť zapríčinené stresom ale môže to znamenať aj zlyhanie jedinca v psychologickej rovine.

d)      vegáni a vegetariáni– táto kategória je trochu iná. Dá sa povedať, že zapadá do prvej ale z toho dôvodu, že vegetariáni jedia bežné výrobky okrem mäsa a vegáni nejedia žiadne živočíšne výrobky ako napríklad mäso, mlieko, syry, vajcia. Zase na druhej strane môžu konzumovať nezdravé potraviny ako napríklad sladkosti, čipsy či nutela. Tým pádom táto kategória nezapadá ani do jednej zo spomenutých.
 
Niekto je so svojou postavou spokojný, niekto by niečo zmenil a niekto by da najradšej zmenil na nepoznanie. Tak či onak, každý si je strojcom svojho šťastia. Každý vieme ako vyzeráme a každý vieme aké máme možnosti. Je už len na nás čo stým urobíme. Príležitostí máme dosť.

Čakajte aktívne


Väčšinou každý z Vás pozná pomaly plynúci čas v čakárni u lekára alebo dlhú nekonečnú cestu dopravným prostriedkom. Snažíte sa tento časový úsek plnohodnotne využiť činnosťou, ktorá Vás zaujíma a baví. Obľúbenou aktivitou je čítanie kníh, časopisov, voľná konverzácia  s prísediacimi, počúvanie hudby alebo ľahký regeneračný spánok.

Usilovnejší študenti sa snažia zopakovať alebo doučiť témy potrebné na ťažkú skúšku. Iní bezcieľne surfujú na internete, objavujú zaujímavosti a rôzne kuriozity. Ak patríte tiež k takýmto  „surfistom“, skúste si získané informácie overiť v našom teste intelektu.
 
TEST INTELEKTU
1.      Za svoj život získal 355 patentov, najznámejší  je určite dynamit?
2.      Planéta, ktorá patrí medzi plynných obrov a je siedmou planétou od Slnka?
3.      Ktorý vyspelý stredoveký národ v nadmorskej výške vyše 2 400 m n. m. postavili legendárne mesto Machu Picchu?
4.      Pomenúvame ním zoznam príkazov, podľa ktorých počítač dokáže riešiť zadané úlohy.
5.      Ktorá atrakcia stojí na južnom nábreží rieky Temža?
6.      Ktorý prieliv spája Stredozemné more s Atlantickým oceánom?
7.      V ktorom meste sídli Svetová zdravotnícka organizácia a Medzinárodný červený kríž?
8.      V ktorom štáte sa ako prvé používali pušný prach a papier?
9.      Vznikajú v kostnej dreni a ich najdôležitejšou súčasťou je hemoglobín?
10.  Žena na ňom vyobrazená sleduje diváka tajomným úsmevom, ktorý sa stal predmetom mnohých povestí a špekulácií?
11.  Roku 1415 bol upálený na hranici v meste Kostnica?
12.  Ktorý chemický prvok je najrozšírenejším prvkom vo vesmíre?
13.  Ktorá plynná látka má sumárny chemický vzorec O3?
14.  Zvíťazil v bitke 3 cisárov pri Slavkove nad rakúskym cisárom a ruským cárom?
15.  Stavba dlhá vyše 6 000 kilometrov a údajne viditeľná aj z vesmíru?
 
Dosiahnuté výsledky:
        15    geniálne, súťažiť s Vami je ťažké
14 – 13    nadpriemerné, dosiahli ste vynikajúci výsledok, ste sčítaný človek
12 – 10    priemerné,  svoje vedomosti viete využiť, pokračujte v ich ďalšom získavaní
  9 – 5      podpriemerné, nebuďte sklamaní, viac študujte a výsledok sa dostaví
  4 – 0      neuspokojivé, svoje vedomosti si musíte zlepšiť, čerpať môžete z kníh a internetu
 
Správne odpovede:
1. Alfred Nobel, 2. Urán, 3. Inkovia, 4. Algoritmus, 5. Londýnske oko, 6. Gibraltársky prieliv, 7. Ženeva, 8. Čína, 9. Červené krvinky, 10. Mona Líza, 11. Jan Hus, 12. Vodík, 13. Ozón, 14.Napoleon Bonaparte, 15. Veľký čínsky múr

Zbavíme vás nepríjemných spomienok alebo tzv. kraniosakrálna terapia

Chcete sa natrvalo zbaviť nepríjemných spomienok a pocitov? Čo je to kraniosakrálna terapia? Ako táto terapia pôsobí na činnosť mozgu? V tkanivách nášho tela sú uložené rôzne spomienky a mentálne programy, spôsobené psychickým stresom a traumami.

V tkanivách sú však uložené rôzne spomienky a mentálne programy, spôsobené psychickým stresom a traumami. John Upledger ich nazval energetickými cystami alebo somatoemocionálnymi blokmi. Sú to miesta zapuzdrenej zvyškovej energie, ktorá vzniká vo chvíľach negatívnych emócií. Takto si vytvoríme nový pamäťový vzorec, na základe ktorého potom reagujeme v podobných situáciách.

Zložitý názov tejto terapie pochádza z latinského cranu (lebka) a sacrum (krížová kosť). Ide o jemnú a neinvazívnu dotykovú terapiu, ktorá prináša zlepšenie fyzického a psychického stavu. Navodzuje hlboké uvoľnenie a vnútorný pokoj tela, pričom povzbudzuje samoozdravné mechanizmy tela.

V našom mozgu v oblasti membrán a mozgových a miechových blán, od lebky cez chrbticu až ku krížovej kosti pulzuje tekutina celkom nezávisle od dýchacieho a srdcového rytmu.

Kraniosakrálny rytmus
V tridsiatich rokoch 20. Storočia istý americký doktor W. G. Sutherland zistil, že popri srdcovom a dýchacom rytme v našom tele pulzuje ešte tretí rytmus, ktorý dáva do pohybu celé telo – vrátane kostí a lebky. Túto energiu nazval dych života a spozoroval fakt, že súvisí s mozgovomiešnym mokom. Neustála tvorba dychu života podľa neho vyvoláva pulzáciu tekutiny vo vnútri mozgovomiechového systému.

V jednej fáze tekutina stúpa smerom k hlave a v druhej klesá ku krížovej kosti. Myšlienky tohto doktora vedecky podporil a rozvíjal americký lekár John Upledger. To čo doktor preskúmal sa dnes nazýva kraniosakrálny systém, v ktorom neprestajne prúdi mozgovomiechová tekutina. Jej tvorbu riadia mozgové komory. Táto tekutina vyživuje a detoxikuje nervovú sústavu. Likvor (ako sa tiež nazýva) nesmie vytekať.

O to sa stará nepriepustná tvrdá mozgová blana, ktorá je akousi vnútornou výstelkou lebky. Pripája sa k lebečným kostiam, k stavcom krčnej chrbtice, ku krížovej kosti a ku všetkým malým otvorom v lebke a v stavcoch, ktorými vedú nervy do celého tela. Táto tekutina pulzuje pod tvrdou blanou mozgovou v pravidelnom rytme.

Deje sa tak približne 6 až 12 krát za minútu. Všetky kosti aj kosti lebky sa musia prispôsobovať zmenám tlaku tejto tekutiny počas pulzácie. Celá lebka sa rytmicky zmenšuje a zväčšuje. Spôsobuje to príliv a odliv mozgovomiechovej tekutiny. Kranosakralny terapeuti dokážu tento rytmus cítiť aj v iných častiach nášho tela (nielen v hlave).

Túto terapiu vyhľadávajú na druhej strane aj zdraví ľudia. Cítia sa po nej vitálnejší a emocionálne vyrovnaní Terapia zároveň zlepšuje obranyschopnosť organizmu a pôsobí preventívne proti množstvu chorôb. Má formu hlbokej relaxácie. Prebúdza vnútorné ozdravné procesy, pričom pracuje aj s ľudskou psychikou. Ak sa rozhodnete podstúpiť túto príjemnú a bezpečnú terapiu, pravdepodobne sa dostanete ku koreňu problému.

Nielen mozog, ale aj telo má pamäť – „tkanivovú pamäť“.
Terapia je jednoduchá. Pacient oblečený leží na masážnom stole a terapeut sa jemne dotýka tela. Niektorí pacienti pri terapii aj zaspia.

Predaj nehnuteľnosti už za pár mesiacov

Predávate nehnuteľnosť alebo sa na to ešte len chystáte a premýšľate, či zveriť predaj do rúk realitného makléra alebo sa s tým potrápite sami. Často je to rozhodovanie o tom, koho osloviť, komu zveriť do rúk celý predaj.

Zopár rád ako sa nehnuteľnosti zbaviť raz a navždy:
1.       Ako si správne vybrať realitného makléra
Hľadaniu venujte aspoň jeden deň času. Ako sa hovorí google vie všetko. Pri vyhľadávaní sa sústreďte na viac vecí. Hľadajte informácie o spôsobe práce realitného makléra, o jeho výsledkoch, o tom či vie vyjednať najlepšiu cenu, koľko nehnuteľností predal v tomto roku a ako rýchlo sa mu jeho predaj darí. Taktiež hľadajte referencie jeho spokojných zákazníkov. To všetko sú dôležité veci ktorými sa treba riadiť.

2.       Ako pripraviť nehnuteľnosť na predaj
Čo myslíte, čo hľadajú ľudia keď chcú kúpiť nehnuteľnosť ? Možno si poviete chcú bývať. Lenže bývať môžu hocikde, tak prečo práve u Vás? Oni totiž nechcú len bývať, oni hľadajú miesto kde sa budú cítiť dobre, miesto pre svoj domov. Preto, ak bude Vaša nehnuteľnosť na nich dýchať teplom domova už z nej ani nebudú chcieť odísť a Vy ste práve našli kupujúceho.

Čo teda treba urobiť aby ste u kupujúceho vyvolali pocit domova ? Možnosti je veľa. V prvom rade majte upratané. Dajte si záležať na tom aby Váš dom či byt nebol skladiskom vecí. Pred každou obhliadkou vyvetrajte prípadne použite voňavé vrecúško.  Dajte si záležať na čistote toalety a kúpeľne.

3.       Ako správne prezentovať nehnuteľnosť pri predaji
Čo myslíte, podľa čoho sa kupujúci rozhoduje na ktorý byt sa pozrie a na ktorý nie ? Rozhoduje sa hlavne podľa názvu a podľa fotiek. Preto pre správne oslovenie kupujúceho je potrebné mať dobrú prezentáciu. To znamená fotky prípadne video – obhliadku správne napísaný inzerát a inzerovať na tých správnych realitných portáloch.

4.       Nastavenie správnej ceny už na začiatku predaja
Zvoliť správnu cenu domu či bytu je ťažké. Na to neexistuje žiaden vzorec. Preto je potrebné pozrieť si ceny nehnuteľností vo Vašom okolí a podľa toho zvoliť primeranú cenu Vašej nehnuteľnosti.

Pozor na LED osvetlenie, ktoré produkuje modré spektrum!


Môže vám narušiť spánok alebo naopak navodiť výkon.
Po tisíce rokov využívali ľudia zdroje ako je slnko, oheň, sviečka alebo žiarovka. Poslednú z nich používame už viac ako 130 rokov a to už je skutočne úctyhodná doba.Oproti tomu led svietidlo, ktoré bolo počaté pred pár rokmi, má ďaleko väčšiu životnosť a nízku spotrebu.

Je tiež pravda, že žiarivé diódy majú aj svoje úskalia. Všeobecne platí, že svetlo riadi cirkadiánní čiže biologický rytmus ľudského organizmu. Ďalšie výskumy len potvrdili, že stimuluje aktivitu, pretože podporuje uvoľňovanie serotonínu. Naopak brzdí melatonín, ktorý vyvoláva spánok, takže s ním potom môžete mať problémy. A práve tieto problémy so spánkom potom môžu narastať u citlivejších jedincov.

Výsledok? Menej depresií, menej podráždenia a úzkostných stavov, ale aj naštartovanie aktivity.

Pritom už existujú možnosti, kedy LED svetlo nemusí modré spektrum vôbec obsahovať. V roku 1942 vznikli monochromatické červené, ktoré boli ale príliš náročné na výrobu, čistotu a kvalitu prostredia. Teda drahé. Dnes sa vyrábajú len v obmedzenom množstve, bohužiaľ zdravotný vplyv modrého svetla sa príliš nerieši.
Pritom väčšina odborníkov z radov vedcov i lekárov na to neustále upozorňuje, je preto veľmi zaujímavé že takí architekti o týchto účinkoch nemajú ani poňatia.
Ráno je serotonín skvelý, ale k večeru keď potrebujeme, aby sa naše telo pripravilo na odpočinok, tomu tak už nie je. Všetky takéto prístroje by sme mali rozhodne vypnúť. Mozog si totiž myslí, že je deň a preto sa tak aj chová.

Ženy bývajú všeobecne na tento aspekt citlivejšie ako muži.
V zime nám robí umelé slniečko dobre, ale nemali by sme to s ním preháňať a hlavne sa ním zaplavovať v neskorých večerných hodinách. Už vôbec nepatrí do spálne alebo detskej izby. Má tam pomáhať hlavne pri práci nie keď chceme odpočívať. V lete je to jednoduché, stačí len roztiahnuť závesy.
Ak budete mať záujem, niektorí lekári vedú na tému účinkov modrého žiarenia aj sériu prednášok, kde zistíte zaujímavé a veľmi podstatné informácie.